1.9TDI VP vs PD podatnośc na mody, koszty, niezawodność etc.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    xman750, Czapka już w serii pęka, moja już była wcześniej nadwyrężona a dodatkowe mocę tylko ją wykończyły, po zdjęciu głowicy okazało się że jeden tłok był pęknięty więc wymieniłem cały silnik nie bawiąc się w remonty, głowica popękana w 11 miejscach :wink:

    Sprzęgło jest na seryjnym dwumasie i trzyma już od około 20kkm, wcześnie dwumasa znosiła strzały około 560Nm, teraz ją słychac ale jeszcze żyję, zobaczymy jak długo, gość w leonie ma ponad 500Nm i coś około 260koni i też mu całe seryjne sprzełgo trzyma, Sesik ma sachsa performance z lekkim jednomasem i moment też pewnie grubo ponad 500 jak psiknie gazem.
    Jeżeli chodzi o seryjne sprzęgło to sachs ponoć lepszy od LUKa, Valeo też ma coś w ofercie ale nie znam szczegółów.
    Śruby mam seryjne bo doładowanie nie jest większe niż 2.0-2.1bar więc nie ma się co martwić o śruby :wink:

    P.S. koszt samego sprzęgła sachs performance to coś około 2200-2400zł ale tak jak pisałem wczesniej, jeżeli tarcza ma średnice 240mm to te 480Nm trzyma bez bólu :wink:
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • navigator
      Rider
      • 2009
      • 583
      • Volkswagen

      #27
      Zamieszczone przez xman750
      to ześ teraz pojechał po to jest forum żeby pisać, prowadzić dyskusję czy wymieniać się doświadczeniami nie pytam cię o zeznanie podatkowe tylko o ceny kilku rzeczy
      ..ekhm, odrobina chęci oraz riserczu i mamy...

      Zamieszczone przez xman750
      Głównie chodzi m o koszt tego sprzęgła Sachs performance ? to jest na jedno czy na dwumasie ?
      no ta jadymy, rura raz i dwa

      Zamieszczone przez xman750
      Drugie pytanie czy używałeś śrub ARP do głowicy czy seryjnych ?
      i na to jest odpowiedź

      .... :satan
      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        navigator, i to jest rzeczowa odpowiedź
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #29
          Zamieszczone przez navigator
          Zamieszczone przez xman750
          to ześ teraz pojechał po to jest forum żeby pisać, prowadzić dyskusję czy wymieniać się doświadczeniami nie pytam cię o zeznanie podatkowe tylko o ceny kilku rzeczy
          ..ekhm, odrobina chęci oraz riserczu i mamy...
          mamy co konkretnie ?

          Zamieszczone przez xman750
          Głównie chodzi m o koszt tego sprzęgła Sachs performance ? to jest na jedno czy na dwumasie ?
          no ta jadymy, rura raz i dwa
          i to jest odpowiedź na moje pytanie na jakim sprzęgle jeździ piramida :P
          Zamieszczone przez xman750
          Drugie pytanie czy używałeś śrub ARP do głowicy czy seryjnych ?
          i na to jest odpowiedź

          .... :satan
          śruby ARP to ja potrafię znaleźć chodzi mi raczej o zasadność użycia tzn kiedy warto a kiedy nie

          ja potrafię korzystac z googla i wyszukiwarki na forum, naprawdę ale czasem po prostu lepiej zapytać, porozmawiać, upewnić się szczególnie jeśli chodzi o graty za grubą kasę a nie o klocki hamulcowe czy żarówkę no chyba po to jest forum a nie po to żeby je wertować jak encyklopedię a przed zadaniem jakiegoś pytania podnosić w górę rączkę i czekać na pozwolenie, więcej luzu panowie

          Komentarz

          • navigator
            Rider
            • 2009
            • 583
            • Volkswagen

            #30
            Zamieszczone przez xman750
            śruby ARP to ja potrafię znaleźć chodzi mi raczej o zasadność użycia tzn kiedy warto a kiedy nie
            ....to pewnikiem zuważyłes, że ARP nie oferuje srub do głowicy , które mają zastosowanie w O2..... :wink:

            i żeby nie było, nie jesteśmy spięci.... :szeroki_usmiech

            a co do pytania czy warto, imho przy grubszych modach warto....
            >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              #31
              Zamieszczone przez navigator
              Zamieszczone przez xman750
              śruby ARP to ja potrafię znaleźć chodzi mi raczej o zasadność użycia tzn kiedy warto a kiedy nie
              ....to pewnikiem zuważyłes, że ARP nie oferuje srub do głowicy , które mają zastosowanie w O2..... :wink:

              i żeby nie było, nie jesteśmy spięci.... :szeroki_usmiech

              a co do pytania czy warto, imho przy grubszych modach warto....
              ok tylko pytanie czy te ~230KM na GT22 z 1.9TDI to grubszy mod czy jeszcze średni do 1,9TDI śruby ARP są dlatego o nie pytałem i nadal nie jestem pewien czy warto w nie pakować kilkaset PLN czy fabryczne w zupełności wystarczą...

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #32
                xman750, jak nie bedziesz ładowac 2.5 bara czy więcej to seryjne śruby wystarczą
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  #33
                  Zamieszczone przez piramida
                  xman750, jak nie bedziesz ładowac 2.5 bara czy więcej to seryjne śruby wystarczą
                  szczerze mówiąc to pojęcia nie mam ile będę ładować na takim setupie, przy obecnej mocy to takie kwestie w ogóle dla mnie nie istnieją

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Czołem, przepraszam, że tak trochę OT, ale co i na ile zmienia wałek od SDI ops: :?:
                    Pytam, bo wcześniej nigdy nie słyszałem o tym...
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #35
                      Coś tam zmienia...;-)
                      Link
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez looker
                        Coś tam zmienia...;-)
                        Link
                        Matko, ale młyn. Wynika z tego jedno. Do TDI da się założyć wałek z SDI, ale musi być z auta tej samej generacji i potrzeba zrobić do tego program. Z resztą jak do wszystkich zmian mechanicznych na przyrost mocy.
                        On dobra, to kto pierwszy do testów śmocy :diabelski_usmiech :?:
                        Hallo, koledzy :!: zdaje się, że lekko odbiegamy od tematu, bo to jest o VP vs. PD. O Modach VP jest podobny temat. Zaraz wpadnie jakiś moderratorr i będą kwiatki, owocki itd :szeroki_usmiech
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #37
                          Tony065, cały czas idziemy zgodnie z tematem przecież. VP vs. PD podatność na mody etc.
                          VP + wałek SDI to też mod który nie występuje w PD.
                          Info jak najbardziej cenne.
                          Oby tylko takie "offy" u nas były ;-)

                          BTW - do "naszych" VP-ków ponoć najbardziej pasuje wałek od Fabii SDI :-)
                          Korci mnie - tym bardziej, że i tak szykuje mi się strojenie na wiosnę z okazji montażu "11" i FMIC-a.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • cowboy
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 106

                            #38
                            Zamieszczone przez looker
                            VP + wałek SDI to też mod który nie występuje w PD
                            a testował ktoś wałek z SDI PD ?

                            33 strona niniejszego SSP mówi ze taki silnik istnieje

                            Komentarz

                            • Pepcio
                              Drive
                              • 2012
                              • 88

                              #39
                              Zamieszczone przez alxxx
                              Teoretycznie tak, ale to wszystko jest złożony proces. Po pierwsze dasz więcej paliwa.. pójdzie więcej spalin i bardziej dmuchnie w suszarkę to raz, dwa to temp. spalin też musi być odpowiednia żeby np wypalić dpf, a skąd narobić temp? wiadoma sprawa... i koło się zamyka. Trzy to też elastyczność PD w porównaniu do VP, kierownik żąda.. więc sterownik podaje dużo i szybko gnojówki.


                              Jak źle myślę, to niech mnie ktoś poprawi
                              Wydaje mi się, że z tym mniejszym spalaniem przy VP to raczej mit niż fakt. Jak ktoś mduje PD na 230 KM to jedną z pierwszych rzeczy jaką robi to odetkanie wydechu czyli DPF Out, przy mocnym programie każdy DPF poleci, trzymanie tego ustrojstwa przy modach to według mnie sztukateria. Wszystko zależy od ogarnięcia tematu i gościa który będzie robił soft. Jak zrobi to dobrze to nie ma mowy by były pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami jakieś mocno mierzalne różnice w spalaniu. Z drugiej strony jak ktoś idzie na całego i modzi na 200 + to spalanie raczej nie będzie wyznacznikiem robić/nie robić.
                              Dobrze napisany program to podstawa, wybór zasilania to drugorzędna sprawa.

                              [ Dodano: Nie 06 Sty, 13 08:50 ]
                              Zamieszczone przez xman750
                              Zamieszczone przez rss
                              Zamieszczone przez xman750
                              dziwi mnie dlaczego na pompkach spalanie będzie wieksze ? przecież to nowsza technologia, lepsza kultura pracy wyższe ciśnienie wtrysku skąd więc się bierze wyższe spalanie ?
                              to bardzo ogolne stwierdzenie - ja bym sie dopytal kto i jak to mierzyl ze doszedl do takich wnioskow, ale w sumie spalanie wieksze nawet o te 0,1 l / 100km to jednak spalanie wyzsze
                              hmm 0.1l to akurat jest pomijalna różnica ale przeglądając różne fora i porównując opinie można dojść do wniosku że silniki PD palą zauważalnie więcej niestety to tylko zasłyszane opinie na razie dane było mi jeździć tylko autem z silnikiem VP i na spalanie nie mogę narzekać ciekaw jestem jakie spalanie będzie miał taki 230-konny PDek vs VP o tej samej mocy przy normalnej codziennej jeździ przy różnicy nawet rzędu 1-1.5l /100km na dłuższą metę wygeneruje znaczące koszty + jednak nadal pompowtryski w razie awarii są sporo droższe w naprawie/wymianie z drugiej strony wydaje sie że przy wyższym momencie na dole to spalanie na pompkach powinno być niższe bo nie trzeba krecić tak wysoko silnika więc sam już się zgubiłem w tym wszystkim
                              Pisałem już, ale jeszcze raz napiszę - po pierwsze przy mocnych modach 200+ zakładanie jazdy o ,,kropelce'' to lekka przesada. Najważniejsze jest to, jakie mapy zrobi tuner, a zrobić można prawie wszystko. Jeśli podejdzie do tematu z głową będzie ok, jeśli nie to żadne różnice PD vs VP nie mają znaczenia. Mapy powinno zrobić się tak jak chce Klient z założeniem, że nie robimy hardcoru który szybko wykończy motor lub przeniesienie napędu. Miałem trzy Diesle dłubane w www.cinsoft.pl (polecam) zawsze założenie było proste, mapy mają być takie, żeby w pewnym zakresie było oszczędnie, a jak trzeba dać w palnik to ma być moc i niuton. W PD ku miałem tak zrobiony program, że dół był znacznie lepszy niż w fiatowskich jtd i mjtd ponoć pompki mają mniejszą bezwładność i są w stanie szybciej wygenerować właściwe ciśnienie co daje lepszy przebieg momentu obrotowego w niższych partiach obrotów.
                              Nie był to mod hardcor bo silnik 1,9 ATD i z 101 KM zrobione 131 KM na seryjnych gratach, ale spalanie było rewelacyjne, samochód nigdy nie spalił więcej niż 7 litrów ON, zwykle mieściłem się ze średnią do 6,3 l/100. Samochód używałem normalnie, a nie do upalania czy kręcenia codziennie V-max ów, nie mniej korzystałem z mocy i Nm.
                              Moja Croma 1,9 Mjtd seryjnie 150 KM 320 Nm po sofcie 191 KM i prawie 390 Nm też spalała bardzo ładnie. W trasie do 120 km/h okolice 5 l przy masie ponad 1500 kg + ja czyli 115 kg i bagaże, maks przy butowaniu podchodziło pod 10 l, ale to jazda w przedziale 170-230 km/h wtedy spalanie nie ma już znaczenia. Średnio spalałem 6,7 do 7,3 (zawsze tankowane do pełna, każde tankowanie liczone spalanie)
                              Moja rada na koniec - kup coś mniej zajechanego, coś co będzie jak najlepszą bazą pod mody i daj to ogarnąć mądremu tunerowi, to według mnie zagwarantuje satysfakcje.
                              A co do kosztów powinieneś sobie uświadomić, że tuning nie jest tani.... i nigdy nie będzie. Przy takich jak twoje założeniach trzeba mieć na uwadze gruntowną modyfikację osprzetu (wtryski, dolot, cooler, turbina, wydech) + przeniesienia napędu (sprzęgło, dwumas lub jednomas) i tak zawsze będziesz jeździł mocno wysilonym TDi który wytrzyma tyle ile pozwolisz mu wytrzymać odpowiednim traktowaniem w sensie serwisu i użytkowania. Jak będziesz jeździł z głową to jest szansa, że pojeździsz jeśli gaz będziesz traktował na zasadzie 0/1 uśmiercisz go szybciej niż Ci się zdaje.
                              Powodzenia.
                              Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                              ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                              Komentarz

                              Pracuję...